Ezért megkerülhetetlen a felhő a vállalatok életében

Budapest, 2021. október 29.

A felhőtechnológiákkal a vállalatok összefüggésükben láthatják és értelmezhetik adataikat, lebonthatják az eddig egymástól elszigetelten működő informatikai rendszereiket, ami jövőbeni IT-beruházásaikra is nagyban kihat. Többek között erről is szó lesz az IDC: Future of Work november 18-i digitális konferenciáján.

Az International Data Corporation (IDC) legutóbbi felmérése (Future of Operations Worldwide Survey, 2021: Technology Priorities for Operations Are Evolving) szerint a szervezetek a felhőt emelik ki első számú prioritásként a következő öt évre tervezett beruházásaik között, amely így a vezeték nélküli technológiákat, valamint a mesterséges intelligenciára és gépi tanulásra épülő (AI és ML) megoldásokat is megelőzi a fontossági sorrendben.

Sok vállalat azonban még csak most készül rá, hogy napi tevékenységét támogató, éles adatait ne helyi rendszerekben, hanem a felhőben kezelje. Az IDC felméréséből kiderült az is, hogy a szervezetek kevesebb mint ötöde vitte eddig éles adatainak több mint a felét felhőkörnyezetbe. Bár a mérleg egyértelműen átbillent, és az ellenállást – amely még pár évvel ezelőtt is érezhető volt a szolgáltatási modellel szemben –, mára a felhőt előnyben részesítő, széles körű elfogadás váltotta fel, az elemző szerint az is fontos, hogy a vállalatok a sikeres migrációhoz üzleti igényeikhez és céljaikhoz illeszkedő adatmenedzsment stratégiát dolgozzanak ki. 

De miért válik a felhő megkerülhetetlenné? Az IDC ezt azzal magyarázza, hogy a jövőbiztos vállalatok digitális stratégiáinak megvalósítását az alapvető felhőszolgáltatások teszik lehetővé.

A digitális gazdaság alapja

A felhőhasználat az érettség újabb szintjéhez közelít, amit jelez, hogy a digitálisan átalakuló gazdaságban a szervezetek mind szélesebb köre támaszkodik a funkciókon átívelő szolgáltatások csomagjára az üzleti innováció előmozdításához. A dinamizmust érzékelteti az IDC új előrejelzése (Worldwide Foundational Cloud Services Forecast, 2021–2025: The Base of the Digital-First Economy) is, amely szerint az alapvető felhőszolgáltatásokból származó szolgáltatói bevételek, amelyek tavaly megközelítették a 100 milliárd dollárt, 2025-re meghaladják a 300 milliárd dollárt, azaz évente átlagosan 28,8 százalékkal fognak nőni.  

Az elemző az infrastruktúra, a platform és a rendszer-infrastruktúra – IaaS, PaaS és SISaaS – szolgáltatásokat határozza meg alapvető felhőszolgáltatásként. Ezek a szolgáltatások ugyanis megfelelő és lassan nélkülözhetetlen keretrendszereket adnak az adatok tárolásához és feldolgozásához, valamint a modern alkalmazásokhoz, segítségükkel a vállalatok gyorsan hozzáférnek a kívánt, fejlett digitális képességekhez.

Az alapvető felhőszolgáltatások szabványos, széles körben elérhető és megfizethető infrastruktúrát alkotnak, amelyen a fejlesztők például rövid átfutással építhetnek, tesztelhetnek és vezethetnek be innovatív alkalmazásokat. Hibrid felhős környezetekben a vállalatok a szoftverbevezetés többféle alternatívája közül választhatnak, és alkalmazásaikat könnyebben hordozhatják, az igényeikhez legjobban illeszkedő modellben, szolgáltatónál futtathatják. Az IT infrastruktúra szolgáltatásként történő használatával a szervezetek tőkeberuházásaikat csökkenthetik, üzemeltetési költségeiket pedig optimalizálhatják, és az informatikai környezet felügyelete helyett üzleti céljaik elérésére összpontosíthatnak. Az alapvető felhőszolgáltatások emellett automatizált adatképességekkel segítik a vállalatokat a mobil és a peremhálózati (edge) eszközökről érkező, mind nagyobb adattömeg kezelésében, mutatott rá az elemző.

Minderről és a felhő számos más lehetőségéről bővebben is hallhat november 18-án az IDC Future of Work konferenciáján. Regisztráljon, és hallgassa meg előadásunkat!

vissza a főoldalra